Eleverna i 6A (enligt eleverna):
·
Räcker upp handen när vi vill säga något
·
Lyssnar på läraren
·
Är tysta när andra pratar
·
Sitter på den plats vi har blivit tilldelad
·
Fokuserar på skolarbetet
·
Är tysta under individuellt arbete
·
Jobbar och försöker även om det är en svår
arbetsuppgift
·
Sköter sig själv
·
Jobbar på lektionerna
·
Ser inte arbetet som en tävling
·
Är intresserade av att lära oss
·
Frågar när vi inte förstår
·
Lär av varandra
·
Vill lära
·
Tycker vi är bra
·
Har en bra studiemiljö
·
Har en positiv inställning
·
Är noggranna i vårt arbete
·
Meddelar läraren när vi behöver hjälp
Undervisande lärare i 6A (önskemål från eleverna) :
·
Förklarar tydligt
·
Arbetar i lagom tempo
·
Försöker göra ämnet intressant och roligt
·
Har vi tydliga och intressanta genomgångar
·
Låter eleverna vara med att bestämma hur vi ska
arbeta med uppgifterna, när det finns möjlighet till det.
·
Hjälper vi eleverna
·
Använder vi tekniska hjälpmedel
·
Varierar vi arbetssätten
·
Är snälla
·
Är stränga – säger till direkt
·
Är aktiva
Föräldrarna i 6A (enligt elever och föräldrar) :
·
Hjälpa till med läxorna
·
stötta oss med skolarbetet
·
Peppa inför skoldagen
·
Prata om vad man gjort under dagen i skolan
·
Vara strängare med läxorna
·
Föräldrarna ska påminna om läxorna
·
Hjälper till med ämnena som man har svårt med
·
Gå in på klassbloggen minst en gång i veckan
·
Förhöra eleverna på läxorna
·
Se till att penna och sudd finns hemma
·
Att föräldrarna informerar lärarna vid behov
·
Lyssna av hur punkterna efterföljs
·
Diskutera användning av ipad och mobil hemma
·
Aktivt följa den information som finns
tillgänglig
·
Diskutera vikten av respekt
·
Besöka lektioner
·
Vara aktiv i diskussionen hemma
·
Visa engagemang
·
Påverka skolans struktur
·
Ta sig tid att lyssna och prata
Inga kommentarer:
Skicka en kommentar